Programa LCCR

Conținuturile educaționale includ unități tematice cu subiecte și sfere lexicale concrete, gramatică funcțională, intenții comunicative, acte și modele de vorbire, teme culturale și interculturale.

Profesorii-colaboratori pot selecta conținuturile educaționale, luând în considerare criteriul valoric, capacităţile elevilor, particularităţile lor de vârstă, caracterul omogen sau eterogen al grupelor de instruire.

Principii educaţionale 

  • Legătura reciprocă între diverse tipuri de activităţii (audierea, lectura, scrierea) care să asigure și să stimuleze actul vorbirii;
  • Insuşirea conştientă a limbii drept condiţie primordială de realizare a vorbirii fluente;
  • Mobilizarea eforturilor intelectuale, a activităţilor creative, varietatea formelor şi mijloacelor de instruire;
  • Stimularea asumării multiculturalităţii şi a multiperspectivităţii
  • Înţelegerea trecutului poporului român şi a diversităţii tradiţiilor sale culturale
  • Sistematizarea şi succesiunea materiei de studiu în funcţie de necesităţile comunicative

Optica abordată de programa LCCR, pune accent pe utilizarea limbii în interacţiune directă persoană-persoană. În această viziune, însuşirea sistemului lingvistic este subordonată obiectivului pragmatic, care presupune comunicarea.

14 ANI DE EXPERIENȚĂ

Sprijinul permanent din partea Institutului Limbii Romane, competențele și munca susținută a profesorilor, au facut ca proiectul LCCR sa crească de la an la an, devenind unul respectat și apreciat.

OBIECTIVELE LCCR

Punem la dispoziție o ofertă educativă atractivă pentru creșterea competențelor lingvistice și interculturale ale copiilor de origine româna din diaspora, dar și a celor de alte naționalități.

SUSȚINERE INSTITUȚIONALĂ

Implementarea și organizarea proiectului LCCR sunt dezvoltate de Institutul Limbii Române (ILR) în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale. 

Pin It on Pinterest

Limbă, cultură și civilizație românească
Share This